16 oktober 2010

Valpkurs, valpkurs....VALPkurs!!!!

På måndag så får jag följa med på Valpkurs för första gången (skulle det vara egentligen) men.....jag hade sån tur att på den första gången (förra måndagen, då jag inte fick följa med) så blev vi erbjudna att vara hundekipage till två tjejer som håller på att utbilda sej till hundtränare idag på eftermiddagen.
Och vilken grej det var då må ni tro.....hur kul som helst!

Vi kom dit, jag blev rastad och sedan var det in i lokalen där vi höll till, men ????...inte var det OK att hälsa på allt och alla som jag oftast brukar få göra....vilken frustration kan jag säga till att börja med :-(
Den andra killen som var med och var "försökskanin" hette Sam och var en svart, 4 månaders dvärgpudel....nyfiken på mej men lite skrajsen...jag var ju lite större och himla ivrig på att hälsa så det fick bara bli ett väldigt litet "Hej" innan träningen började.

Men det var att gilla läget och sen så blev det ju hur kul som helst att göra saker och få gott-gott med STORT G....köttbullar som godis vilket i normala fall brukar handla om torkad blodpudding till vardags, men idag var det ju lördag så det var nog därför
:-).
Matte ska kanske ta med kameran på måndag, då vi sätter igång på "riktigt" och då blir det nog några bilder här så småningom.

Hej Hopp på Er glada!

alVin

3 kommentarer:

Nanna sa...

Vad kul med kurs!Spännande att få se lite bilder framöver oxå..det var en ordentlig liten perroliga på plats har jag förstått!Kram från oss!/Nanna och Anneli med flock

Anonym sa...

Hej Alvin ! Hörde att du var duktig på din första skoldag ! Lycka till i fortsättningen ! Blöt puss på dej !

Margareta

Anonym sa...

Visst är det kul med kurs !!
Vi har klarat av valpkursen och går nu unghundskurs. Petra & Merci