28 oktober 2010

Perroträff...har jag varit med på...

Det är Perroträff i Smedjebacken ibland, som Annelie och Nanna med kenneln http://www.la-sirenitas.se/ annordnar en gång varje år.
Och den här gången, min första, så var vi ungefär 25 hundar i olika åldrar, både busfrön som jag och sen dom som var mer i mogen ålder ;-).
Man fick prova på både det ena och det andra som hade annordnats av tjejerna, det var viltspår, specialsök, agility, arbetsbana m.m.
Hussarna och mattarna blev också bjudna på hamburgare/korv och bröd med dryck till.
Vi hade fint uppehållsväder och alla var på topphumör,
både fyrbenta och tvåbenta.

Jag började att prova på viltspår...

...vilket resulterade i en RIKTIG älgklöv...mmmuuuumss!



Under dagen så hade en utav mattarna som jobbar mycket med sin hund med lydnad, en ide´om att testa några av oss på ögonkontakt med mumsiga köttbullar....och det kan jag säga, gick inte av för hackor, för jag hade då aldrig provat på dessa gudomliga bullbitar tidigare.
Kontakten var solklar!
(Jag är, som ni kanske förstår den minsta i skaran nedanför)


Specialsök såg ju också himla kul ut...

...så det fick jag också prova på. Först fick matte krypa på alla sina fyra och visa hur himla intressant det var att sniffa och krafsa på rätt burk och jag var mycket fokuserad för att se och lära tills det blev min tur (tyvärr ingen bild på). Men det vore nog något för min nos framöver att hålla på med om jag får välja.

Här pratar mattar och hussar (jag undrar om inte det här var Merci och matte Petra) och jag ville bara iväg på nästa prova-på...tålamod, tålamod :-) Det blev till att prova lite på arbetsbanan och lite agility också.

På slutet på dagen var det full rulle bland oss som var kvar på träffen, då var det fritt, utan koppel. Och här på bilden passade jag på att studera med ögon och nos hur det egentligen går till att kissa när man blir "stor" och en ny värld öppnar sig för en.


Jag kan säga att efter den dagen var jag helt utmattad...så himla mycket kul som man fick vara med om...det kunde jag inte missa för allt i världen. Superkul!
Hej Hopp på Er!
alVin

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan !
Jo det stämmer att det är vi som pratar på bilden.Visst hade vi trevligt !
Kram Petra & Merci