21 oktober 2010

Frisseri Frissera...hurra!

Nej, inte direkt, men det fick väl gå då.
Har i veckan fått min första klippning av duktiga Annelie med stort tålamod och med glatt, peppande "duktig kille" hela tiden (nästan två timmar).
Hal som en ål var jag så matte fick hålla i mej hela tiden...men va sjutton...lite motstånd måste dom väl tåla tänkte jag ;-)

Här är jag fortfarande lurvig på huvudet


Stånk och stön...det kan vara lite jobbigt att vara "hal som en ål" ibland.


Jag kan ju säga...att denna apparat inte kommer att bli min allra bästa vän i alla fall.


Här är jag i alla fall stolt poserande med min nya "frilla".
Man kanske inte ser någon större skillnad här på kortet men jag kan lova att i verkligheten är det stor skillnad...jag är lite mer som en stor kille nu.
Matte säger till och med att jag har blivit lika mörkbrun som när jag kom, och att dom lite blekta topparna är borta nu, och jag har blivit ännu mjukare i pälsen...jo, jo, en riktig charmör kan jag lova.


Hej Tjolahopp för den här gången!
alVin

3 kommentarer:

Anneli sa...

Men gulle Alvin..du kommer undan med att vara lite besvärlig:)tror att det blev ganska skönt för dig att bli av med pälsen...puss frisören

Nanna sa...

Lilla 'ryamattan' blev SÅ fin i sin nya frisyr.Duktig kille, och gott var det med köttben va;)Kram

Egna Vingar sa...

Ha ha nu funkade det jag har provat flera gånger men icke o så vips ..Va stilig bus Alvin blev i sin nya frisyr..hörde att han ska ut och visa upp sig i ringen med tilltänkta flickvännen va kul :)
Ska du vara med på mässan i helgen? i Räfsnäs jag ska va med nästa gång i stället..ha en härlig dag ..kram Kickan