6 juni 2012

Tjoohoooo.....idag blir jag TVÅ år!

Japp, idag fyller jag två år, på självaste Svenska nationaldagen och allt. Jag antar att jag skyndade på mina syskon i magen att komma ut precis idag, för någonstans kanske jag kände på mig,
 att jag till slut skulle flytta till Sverige....och vad passar inte bättre då, än att "spanjoren" fyller år den 6:e juni!

Här är mina fina presenter jag har fått nu på morgonen, hur kul som helst....här ska det lekas som sjutton under dagen :-). Jag har även fått ett fint rött, nytt halsband av husse junior som idag försvinner i min långa päls, men antingen idag eller imorgon blir det till att spankulera till frissan och få "sommarfrisyr". Det kommer att bli skönt, för jag är ingen som älskar värmen direkt, när jag har nallebjörnsfrisyren, nej, kort ska det vá, så man kan andas lugnt ;-)
....här inväntar jag min första present....
 ......som husse har köpt......



I söndags så var jag och hela min familj på Ras-special-utställning i Tullinge på Lida friluftsgård. Det var ungefär 85 hundar som skulle ställas ut, så domaren hade fullt upp hela dagen.


 Här kollar domaren upp min personlighet, bett och proportioner m.m. Trevlig prick det där, må jag säga ;-)
 .....här springer jag och fina Annelie runt i ringen......matte är inget proffs på något vis, att gå, (hon törs inte ens prova ;-) så det får proffset Annelie ta över istället, och det gör hon såååå bra! Nanna var också med men hon hade sin lilla söta människovalp Signe på magen och var "bara" publik under dagen.

 ....här är det "stååååååå" som gäller.....
Dagen slutade med att jag kammade hem Championcertet.....jippiiiiiii! Gissa om det var stolta uppfödare och familj som åkte hem från Stockholm senare ;-)!



Nej, nu blir det morgonprommis och så får vi se vad min dag bjuder på framöver..........naturligtvis kommer det väl en färsk hamburgertårta kan jag tänka ;-) lite senare!!!


Hej Hopp och stora kramen från
alVin

2 kommentarer:

Petra Merci & Ester sa...

Grattispussar på nosen till dej. Till både rosetter och födelsedag..
Det var kul att träffa er i söndags.
kram Petra Merci & Ester

Kickan sa...

GRATTIS till brun o fin o va jätte skoj att det gick så bra på uts:)fina bilder o kul skrivet kram på er